Amarillo - Reisverslag uit Friona, Verenigde Staten van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Amarillo - Reisverslag uit Friona, Verenigde Staten van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Amarillo

Door: yvonne daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Friona

Alweer een drukke maar erg leuke week voorbij!

Maandag gewerkt een dagje gewerkt in de hospital. Gewoon de dagelijkse werkzaamheden gedaan en met het controleren mocht ik alles opschrijven en alle medicijnen geven.

Dinsdag zijn Kim en ik heel de dag met Johanna mee geweest. ’S morgens zijn we om half 8 opgehaald en zijn we eerst naar Palo duro canyon gereden. Dat licht in het stadje canyon naast Amarillo. Palo duro canyon is de op een na grootste canyon van Amerika. De grand canyon is de grootste. Toen we daar binnen kwamen gereden zijn we eerst gestopt bij de souvenirs winkel. Hier was ook een klein soort museum bij waar je kon zie hoe de canyon is ontstaan en welke dieren er leven. Daarna zijn we gaan rijden over de wegen die door de canyon liggen voor toeristen. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om over een pad te wandelen en om de rotsen op te klimmen om binnenin de rotsen in een soort clif te gaan kijken. Vermoeiend om helemaal naar boven te klimmen maar het was zeker de moeite waard, want we hadden een mooi uitzicht! Toen kwamen we een winkeltje tegen waar je ook paarden konden huren om in de canyon rond te rijden. We hebben ons eigen toen ingeschreven voor de rit van 12 uur. Dus om kwart voor 12 waren we er om te beginnen aan onze tocht. We gingen met een groep van 10 paarden. We hebben een uur rond gereden in de canyon, echt super mooi! Je kon alles goed zien en op de rug van een paard is altijd goed natuurlijk ;) Na onze rit zijn we naar de big texan in Amarillo gereden om te gaan lunchen. De big texan is een groot texaans restaurant waar van allerlei soorten vlees kon eten. Ook stond dit restaurant erom bekend dat je er een steak kon bestellen van bijna 3 kilo met een bakje friet, sla en een mandje brood. Als je dit binnen een uur op kon eten kreeg je heel de maaltijd gratis. Dus in het midden van het restaurant stond een podium met een tafel en een grote tijdsklok voor de mensen die de steak gingen proberen op te eten in een uur. Wij hadden toch maar gekozen voor een kleinere maaltijd. Erg lekker gegeten daar. En er was ook een erg leuk souvenirs winkeltje bij en natuurlijk ook nog gokkasten, een schiettent en een snoepwinkel. Dat mag hier in Amerika niet ontbreken. Na onze grote lunch zijn we naar het american quarter horse museum gereden. Daar hebben we veel gezien over de geschiedenis, verzorging en doel van deze paarden en boven was nog een hele verdieping met allemaal oude spullen van mensen die veel hebben gewonnen met deze paarden in de races of met rodeo rijden. Na het museum zijn we op weg gegaan naar huis. Maar onderweg zijn we ook nog gestopt bij de cadillac range. Een stuk grond langs route 66 waar 10 cadillacs op zijn kop in de grond staan en waar toeristen dan met verfbussen hun naam of iets anders op mogen verven. Johanna had voor ons ook verfbussen mee genomen dus wij mochten ook iets erop gaan schrijven. Op de foto’s kun je zien hoe het is geworden haha. Daarna zijn we onze weg naar huis vervolgd en waren we rond een uur of 8 weer thuis.

Woensdag was het tijd voor een dagje schoppen. Eerst wat langer geslapen tot 8 uur om bij te komen van de vorige dag en om kwart voor 9 zijn Margret, Kim en ik aangereden naar Amarillo om een dag te gaan winkelen. Eerst zijn we naar een hobby zaak gereden om iets af te geven en daarna zijn Kim en ik naar de kapper gegaan. Toen we klaar waren bij de kapper zijn we naar de western winkel gegaan waar ik een cowboy hoed heb gekocht :) Daarna nog wat grote winkels gezien en toen lunch gaan eten bij de Italiaan. Lekker pizza. Toen we klaar waren met eten zijn we naar de mall gereden. Een groot overdekt winkel centrum. Daar veel winkels gezien. Veel kleren, schoenen en andere leuke dingen. Hier ook nog wat dingetjes gekocht. Daar eenmaal alles gezien zijn we nog langs de World market gereden. Hier verkopen ze allerlei producten van over de hele wereld. Ook de ruijter hagelslag en haribo snoepjes vanuit Nederland! Na de World market zijn we wat gaan eten bij een restaurant wat alleen maar kip verkocht. Lekkere echte kip nuggets met frietjes. En als laatste zijn we daarna nog even bij de wallmart gestopt voor wat dagelijkse bootschappen. Na de wallmart maar eens op weg naar huis gegaan. Uiteindelijk waren we om 11 uur ’s avonds thuis. Echt geschopt till we dropt dus, maar wel een super leuke dag met veel leuke nieuwe dingentjes gekocht.

Donderdag was het toch weer tijd te gaan werken. Dus donderdag vrijdag en zaterdag nog de laatste dagen mee in de hospital doorgebracht, en ook op vrijdag middag weer een meeting van alle managers bijgewoond. Alle jaarcijfers en punten van de agenda weer besproken. Altijd interessant zo’n vergadering want alles is in het Engels en zo leer je dus ook alle cijfers en betekenissen kennen in het Engels. Alleen zaterdag was wel een drukke dag in de hospital. De manager van de hospital is van afgelopen donderdag avond tot woensdag naar zijn familie in Mexico en iemand anders moet nu dus zijn job als manager overnemen. De vrijdag ging erg goed maar de zaterdag was er een andere jongen die ook met ons werkt en die kwam niet opdagen dus we waren maar met z’n 3e en ik samen met een andere jongen werken nog maar kort bij de hospital dus dat was even minder en er gingen ook nog eens 3 koeien plat met milk fever, gelukkig is toch nog alles goed gegaan en goed gekomen die dag. Maar dat moest ook wel want het was tenslotte mijn laatste dag bij de hospital.

Vrijdag middag na de vergadering heb ik nog samen met Harry aan mijn stage verslag gewerkt. We hebben al een heel stuk getypt van het stuk verslag over het bedrijf maar het is hier zo groot dus het is erg moeilijk om te kiezen wat er wel en niet in moet maar ik denk dat we wel een leuk en interessant verslag in elkaar kunnen zetten. Ik ben in ieder geval goed op weg met mijn 18 pagina’s :P
Na het werken aan het stage verslag zijn we gaan barbecueën. Lekker gegeten met z’n alle. Na het eten zijn we ook nog even het land in gereden om een slag te gaan vangen. Kim was ’s middags namelijk hekken aan het verven geweest in het land en toen had ze een slang gezien en ’s avonds wou Harry daar nog gaan kijken of we misschien de slag nog konden vinden om hem te schieten. Jammer genoeg geen slang meer gevonden maar we hebben wel nog wat geschoten. En ik heb ook mogen schieten maar dat zijn wel andere geweren dan de luchtbuksen in Nederland waar ze duiven mee schieten, deze ging echt heel hard! Je werd bijna doof van het geluid, maar wel een leuke ervaring om een keer met zo’n pistool geschoten te hebben.

Zaterdag avond na het werken geskypd met de vriendinnen in Nederland, was erg leuk om met z’n alle te hebben gekletst via skype :) en ’s avonds na het eten nog even met Harry Margret en Cody in de hottub gezeten.

En vandaag lekker een vrije zondag gehad. Eerst lekker lang in bed gebleven, daarna weer door ons thuis op de hoogte gebracht hoe het met de puppy’s en mijn paardje en daarna nog met Tijn geskypd. ’s Middags lekker gezwommen en ’s avonds met Cody naar lazbuddy gereden om te eten bij een vriendje van Cody. Ook Nederlandse mensen en die hadden ons 2 uitgenodigd omdat wij samen alleen thuis waren omdat Harry en Margret samen met Ryan naar een oriëntatie van Ryan zijn nieuwe school zijn, Jake was nog op basketbal kamp en Kim is bij een vriendinnetje slapen. Maar daar dus lekker hamburgers gegeten en nog gezellig wat gekletst. En Cody daar gelaten want die wou daar blijven slapen maar bij thuis komst was Jake ook weer thuis dus toch niet helemaal alleen thuis.

Zo dat was me het weekje wel. Wel erg leuk geweest allemaal. En dan morgen weer beginnen aan iets nieuws. Morgen mag ik voor de laatste 2 weken met de inseminators mee gaan werken. Ik ben heel benieuwd!!

Yvonne

• 25 Juni 2012 - 06:57

Tante Ellen:

Wat een verhalen allemaal, wat maak je toch veel mee! erg mooie ervaring denk ik zo, en nu ben je alweer aan de laatste weken begonnen, wat het toch snel!!
    Ik was gisteren even bij de pups, ze lopen al en blafte ook al een beetje, weer erg schattig om te zien!!
    Gr van ons xxx

• 25 Juni 2012 - 07:41

Jos ,Portugal:

Prachtige foto´s en verhalen .

Ik moet je de groeten doen van Amarildo, Joaqium en Andre ,ik laat nl. deze pagina zien en vertel hun wat je meemaakt .

graag willen ze een indruk krijgen van het bedrijf ,kun daar ook meer foto´s van maken of kunnen we dat ergens anders op het net vinden?

werk ze en veel plezier!

• 25 Juni 2012 - 07:54

Maaike:

Hee Yvonne,
    Poging nummer 2! Had vanochtend ook al geprobeerd een reactie te plaatsen, maar dit was niet gelukt. Maar wat is je verslag toch weer leuk om te lezen! En wat een leuke dingen heb je deze week gedaan! Hopelijk worden de laatste weken ook nog super daar! Nog heel veel plezier!
    x Maaike

• 25 Juni 2012 - 18:10

Margret En Geert:

He Yvonne, zag ik in het fotoalbum zo'n zelfde auto als Geert voorbij komen?
    Ons mam zei dat je alweer aan de laatste 3 weken bent begonnen en dan komen jullie pap en mam. Gaaf, gaat Tijn ook mee of blijft hij toch maar met beide beentjes op de grond?

groet Margret en Geert

• 15 September 2012 - 00:44

Ronald Habraken:

Hey Cowgirl,

Super mooie stage gehad als ik zo de foto's bekijk. Ik krijg weer helemaal de kriebels... Maar ja zo makkelijk als het toen te regelen was zo moeilijk is het nu. Zo te zien heb je het super naar je zin gehad.

Groeten Ronald Habraken