Lekker lang weekend, thanks Queen of Australia! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Lekker lang weekend, thanks Queen of Australia! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Lekker lang weekend, thanks Queen of Australia!

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Juni 2015 | Australië, Atherton

Hallo allemaal!

Een dagje later dan jullie gewend zijn, maar wij mochten genieten van een lekker lang weekend, het was gisteren namelijk Queen’s Birthday ;)

Maar laten we beginnen bij vorige week maandag, de week begonnen op kantoor. We hebben wat dingen uitgewerkt van de week die we op pad zijn geweest en hadden weer onze wekelijkse afspraak met onze stagebegeleider. Die was echt heel enthousiast! We hadden namelijk ook de laptop meegenomen om alle foto’s te laten zien van de bedrijven, maar ook onze andere foto’s kwamen ertussen door en dat vond hij erg leuk om te zien. Hij was wel een beetje trots op ons, dat alle kilometers zo goed waren gegaan en dat we zoveel hadden gezien. Daarna zijn we boodschappen gaan doen om onze lege koelkast maar weer eens aan te vullen voor de komende week en ook nog onze auto gewassen (wat erg hard nodig was ;p). Na het eten nog even bij Ilona en Pieter wezen kletsen over onze week en die hadden ook nog goed nieuws voor ons, waarschijnlijk kunnen we binnenkort wat werk doen voor vrienden van hun. Enveloppen vouwen, makkelijk werk maar wel mooi wat centjes bij verdienen! Dat kunnen we wel gebruiken hier haha.

Dinsdag hebben we de hele dag op kantoor doorgebracht. Wat aan onze opdracht gewerkt en ’s middags hebben we onze lunch opgegeten bij de waterval. Dat is hier ‘’gewoon’’ :p. Na stage zijn we onze auto op gaan halen, deze had een service beurt gehad en het zag er allemaal nog goed uit zei de verhuurder. Hij zei alleen wel dat we de volgende keer toch maar even van te voren moesten melden als we weer van plan waren zoveel km te gaan rijden, dan kon hij onze auto van te voren ook even checken haha.. ’s avond nog twee leuke films gekeken na onze heerlijke zelfgemaakte spaghetti!

Woensdag zijn we onze dag begonnen op kantoor en om een uur of 9 op weg gegaan voor een aantal interviews op het bedrijf waar Jeamba en Monique werken. Daar hebben we langer rondgehangen dan gepland, maar het was weer de moeite waard. Eerst nog even een rondje over het bedrijf gedaan en hebben we ondertussen ieder alvast een interview gedaan. Toen uitgenodigd voor de morning tea, en daarna ieder nog een interview gedaan. Op de weg terug naar kantoor zijn we nog even gestopt bij de Dairy Centre. Daar zit een klein museum bij waar allemaal oude spullen staan van het boeren van vroeger. Leuk om keertje gezien te hebben. Op kantoor nog wat uitgewerkt en daarna op naar huis.

Donderdag en vrijdag ook een kantoor dag gehad. Interviews uitgewerkt en al wat informatie kunnen verwerken in ons verslag. Vooral onze persoonlijke leerdoelen en cultuurverschillen uitgewerkt. Daarnaast zijn we donderdag avond nog op de koffie geweest bij Jeamba en Monique. Gezellig bij gekletst over onze week rondom Brisbane en ook weer heel veel informatie meegekregen voor mijn opdracht! Vrijdag avond zijn we naar de voorstelling van onze stagebegeleider geweest. Een voorstelling die ging over Gallipolie, een toneelstuk over de eerste wereld oorlog tussen Australië en Turkije. Het was erg mooi gedaan en we konden het verhaal goed volgen. Alleen de Australische humor was af en toe moeilijk te begrijpen haha. Onze stagebegeleider had ook een rol en vond het erg leuk dat we waren wezen kijken, en wij hadden ons cultuur uitje weer gehad ;)

Zaterdag zijn we op pad gegaan naar Port Douglas voor ons snorkel avontuur. Eerst zijn we nog even langs Gallo’s gereden. Daar zijn we al zo vaak langs af gereden hier maar nog nooit aan geweest omdat ze door de weeks alleen op tijden open zijn als wij op stage zitten. Gallo’s is een winkeltje met eigen gemaakte kaas en chocolade en je kunt er ook op de boerderij rondkijken. Nou dat hebben ze ook echt goed voor elkaar daar. Heel erg mooi opgezet!! En de chocolade smaakte ook erg goed haha en Sandra vond de kaas ook erg lekker. Op naar Port Douglas, eerst helemaal de verkeerde kant op gereden dus wat langer onderweg geweest dan gepland. Ook onderweg nog gestopt bij de Barron Falls. Echt alweer een prachtige waterval met mooi uitzicht! Toen was het nog een uurtje tot Port Douglas, het laatste stuk helemaal langs het water gereden. We hebben onze spullen gedropt in ons hotel en zijn het stadje in gegaan. Erg mooi alweer! Wat winkeltjes gezien en daarna opgefrist en bij een leuk Italiaans buitenrestaurantje pizza gegeten. Helaas lang moeten wachten op ons eten, maar we kregen daarom wel een gratis drankje aangeboden.

Zondag ochtend zijn we betijds opgestaan om opgehaald te worden voor onze snorkelcruise. We werden afgezet bij de haven en om half 9 vertrok onze boot. Het waaide erg hard dus er werd al gewaarschuwd voor mensen die snel zeeziek werden. Wij voelde ons niet echt aangesproken maar de crew vertelde ons dat zei zelfs een pilletje voor zeeziek hadden gepakt dus toen hebben wij dat ook maar gedaan. Gelukkig maar want het was inderdaad echt een hele woeste zee! We hebben een uur gevaren en mochten toen de boot af voor onze eerste snorkelervaring. Wat was dat prachtig!! We konden alle vissen en het koraal van heel dicht bij bekijken! Het snorkelen viel alleen nog niet zo mee. Omdat het water niet erg rustig was kregen we steeds zee water in de snorkel buis. Met een trucje kon je dat er makkelijk uitblazen maar dat hadden we in het begin nog niet echt door waardoor we veel zeewater hebben gedronken bah bah haha. Daarna hebben we nog twee keer een stukje gevaren naar een ander reef en mochten daar ook weer een uur snorkelen. Echt iets om nooit meer te vergeten zo mooi! We hebben zelfs een klein haai van dichtbij gezien en heel veel gekleurde visjes. Om half 5 waren we weer terug met de boot en waren we blij toen we in een warme douche konden. Het water was echt heerlijk, 26 graden maar als je uit het water kwam was het toch maar een koud windje. Ook het zeewater afspoelen was geen overbodige luxe ;) Daarna nog wat gegeten in Port Douglas en ons bed ingekropen met een film op.

Maandag ochtend weer een poging tot uitslapen gedaan en daarna alle spullen gepakt en nog een ontbijtje gedaan aan de haven en daarna een strandwandeling :) Toen op weg gegaan naar het krokodillen park. Daar hebben we kaartjes gekocht voor de krokodillen tour maar dat duurde nog een paar uurtjes voor die vertrok dus toen zijn we de andere dieren op het park gaan bekijken, met de wallaby’s als hoogte punt! We konden heel dichtbij komen en zelfs aaien! Ook nog een kleine baby walibi vast gehouden, echt heel erg schattig. Toen nog de krokodillen tour, we gingen met een boot over een meertje waar heel veel krokodillen zaten. De verzorgen die de boot bestuurde had ook nog vlees bij waardoor de krokodillen het water uit kwamen om het vlees te pakken, dat zag er gaaf uit! Na de tour zijn we op weg gegaan naar huis, nog n kleine 2 uur rijden. Om half 7 waren we thuis en zijn we nog even boodschappen gaan doen, anders hadden we geen eten voor aankomende week ;) na het boodschappen doen nog eten gemaakt, spullen uitgepakt en nog even bank gehangen en samen nagenoten van ons heerlijke weekend!

Dat was het wel weer, deze keer wat minder spannende verhalen over de stage maar het weekend was echt weer top! Foto’s komen zo weer op Facebook ;) en we zitten trouwens alweer op de helft van de stage!!

See ya next week! Veel groetjes vanuit down under xxx

P.s. de winter is hier afgelopen weekend officieel begonnen haha en dat met 25 graden

• 09 Juni 2015 - 08:04

Tante Ellen:

He he, ik zat al te wachten op je verhaal ;);) blijft erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!
    Heel veel plezier de komende week! Gr van ons xx

• 09 Juni 2015 - 08:12

Lianne Donkers:

Lekker zo'n lang weekend en dat snorkelen lijkt me ook een hele mooie ervaring. Fijne week!

• 09 Juni 2015 - 09:12

Willemien:

Klinkt erg leuk jullie weekend!! Gaaf zeg die beesten die je allemaal hebt gezien en ook nog eens vast gehouden!! Stoer!

• 09 Juni 2015 - 11:02

Papa:

wel een saaie week de hele week op kantoor !!!
    maar wel weer een prachtig weekend ,je kunt beter je duikbrevet gaan halen daar .
    dan kun je nog veel dieper onder water .
    groetjes papa

• 16 Juni 2015 - 22:55

Thea:

Wat een geweldig weekend,
    leuk dat die baby waliby mocht vast houden.
    maar hebben jullie die krodillen ook vast gehouden