Weer geen skydive... dan maar Circus van Moscow! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Weer geen skydive... dan maar Circus van Moscow! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Weer geen skydive... dan maar Circus van Moscow!

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Juni 2015 | Australië, Atherton

Hello everyone,

Vandaag zijn we alweer begonnen aan onze 9de stageweek! De tijd gaat echt heel erg snel. Deze keer maar een kort verhaaltje, maar dan zijn jullie toch weer op de hoogte van wat wij hier allemaal uitspoken ;)

We hebben de hele week op kantoor doorgebracht en aan ons verslag gewerkt. Ook hebben we nog een aantal interviews gehouden met vier personeelsleden van ons stage bedrijf, om de bedrijfsstructuur in kaart te brengen voor in ons verslag. Het waren leuke gesprekken en iedereen was erg open. We hebben veel (veel te veel haha) informatie gekregen voor dit onderdeel van ons verslag en kunnen hier aankomende week ook nog mee aan de gang. Verder hebben we onze camper geboekt voor onze laatste twee weken in het zuiden :) deze week gaan we daar ook nog wat dingetjes voor uitzoeken, wat we allemaal willen gaan zien.
Voor de rest hebben we in de avonden niet veel anders gedaan dan de rest van de weken.

We zijn alleen woensdag avond naar de water aerobics geweest bij het zwembad in Atherton. Dat was heel erg leuk! We hadden een groep van 10 dames (wel allemaal een aantal maatjes meer dan ons haha) en we hebben een uur flink gefitnest in het water! Deze week gaan we weer, erg leuk.

Vrijdag avond hebben we de film van Bridges Jones zitten kijken, al vaak gezien maar blijft leuk haha. Zaterdag ochtend zijn we om 7 uur opgestaan om om half 8 te kunnen vetrekken richting cairns. Om half 10 werden we daar verwacht voor onze skydive. Helaas kregen we slecht nieuws, het waaide weer te hard om veilig te springen. We hebben het toen voor de laatste keer verzet naar de volgende dag... Toen zijn we maar naar Cairns city gereden en hebben we daar eerst genoten van het zonnetje op het terras met koffie en iets lekkers en daarna hebben we vast boodschappen gedaan voor onze afscheid ‘’morning tea’’ van volgende week. Hier in Cairns hebben ze een supermarkt met een paar schappen internationale dingen. Daar hebben we van allerlei Nederlandse dingen mee genomen. Zoals peperkoek, stroopwafels, speculaasjes en nog veel meer. Wat zullen ze smullen volgende week haha. ’s Middags hebben we nog aan het zwembad gelegen bij Cairns. Het was 26 graden en heerlijk zonnig. Dat maakte onze dag toch wel echt goed. ’s Avonds hebben we nog heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurantje en zijn daarna op stap gegaan bij de Gilligans. Dat was weer een erg gezellige avond.

De volgende dag om half 11 werden we verwacht bij de skydive maar we kregen om 9 uur al een berichtje dat het werd verzet naar half 12 door de weersomstandigheden. Om 11 uur zijn we op weg gegaan naar de skydive maar kregen onderweg al een berichtje dat het gecanceld was. Het was ons gewoon niet gegund. Echt heel jammer! Maar we hadden ook al gezien dat het Circus van Moscow in de stad was, dus toen hebben we daar kaartjes voor gehaald. Eerst nog even genoten van de zon aan de zee en om half 3 begon de voorstelling. Echt een hele mooie voorstelling! Dat maakte de pech van het skydiven wel weer een beetje goed. Thuis hebben we lekker nog voor onszelf gekookt en bankgehangen.

Het is afgelopen week bij ons trouwens ook erg mooi weer geweest. Paar keer 's middags heerlijk in de zon gezeten!

Volgende week alweer mijn laatste verhaaltje vanuit onze stageplaats! Tot dan, veel groetjes vanuit Aussie!

• 29 Juni 2015 - 09:30

Papa :

Mooi verhaaltje, skydive gaan we nog wel een keer samen doen ,succes met de afronding van je verslag.
    Pak maar mooi een pilsje op onze 25 jarige trouwdag ,gr papa

• 29 Juni 2015 - 13:37

Tante Ellen:

Hey yvon
    Jammer van het skydiven, maar ik hoorde van twan dat je wel kunt gaan als jullie samen op vac gaan;)!!
    Succes nog de laatste week van je stage, en dan veel plezier tijdens je laatste weekjes down under !!
    Gr van ons