Bye bye North Australia, hello South Australia! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Bye bye North Australia, hello South Australia! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Bye bye North Australia, hello South Australia!

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Juli 2015 | Australië, Warrnambool

Hallo allemaal!

Weer een verhaaltje vandaag, en deze keer vanuit zuid Australie! Ik zit dit verhaaltje nu te typen onderweg in de campervan. Ik heb net twee uurtjes gereden en nu is Sandra aan de beurt ;). We zijn vanuit Adelaide onderweg naar Warrnambool.

Afgelopen week zijn we maandag begonnen op kantoor. We hebben toen tot 4 uur aan ons verslag gewerkt om de laatste dingen op een rijtje te zetten. Om 4 uur hadden we een afspraak met Bill, die wilde graag voor de laatste keer ons verslag door kijken voor de structuur en nog wat op en aanmerkingen op ons Engels. Na de afspraak zijn we thuis gaan eten en zijn we op kraamvisite gegaan bij Ilona en Pieter. Erg leuk om de baby te zien en vast te houden :) En ze vonden ons kraamcadeau ook leuk.

Dinsdag hebben we de laatste aanpassingen van Bill doorgevoerd in ons verslag en hebben we deze afgerond. ’s Middags kregen we onze beoordeling voor het verslag maar vooral voor onze vooruit gang en kennis enz. Hij was heel erg tevreden en we hadden allebei erg goede punten! Ik kreeg een 8,5 gemiddeld voor alles. En we kregen allebei en super mooi compliment voor onze motivatie, een 10!! Hij vond dat we super ons best hadden gedaan en dat we erg graag alles wilde zien en wilde leren, heel erg leuk om terug te horen. Dinsdag avond zijn we naar de Atherton show gegaan. Daar hebben we een rondje over de kermis gelopen en hebben we het vuurwerk zitten kijken. Echt heel erg mooi! Er ging voor veel geld de lucht in, het duurde wel 15 minuten.

Woensdag hadden we nog een dagje vrij. Het was een vrije dag voor iedereen in de regio omdat het show was in Atherton. Gelukkig hadden we ons verslag ook helemaal af dus we hadden echt en dagje vrij. Daarom hebben we ’s morgens ook lekker rustig aan gedaan en zijn we ’s middags naar de Atherton show geweest. Daar hebben we nog wat springen zitten kijken, koeien gezien en een biggenrace. Daarna hebben we thuis nog onze auto gewassen en spik en span gemaakt, want die moesten we de dag erop inleveren. ’s Avonds hebben we nog genoten van ons laatste bankhang avondje in ons huisje.

Donderdag ochtend zijn we om 8 uur naar kantoor gegaan. Daar hebben we allebei nog even zitten skypen met de vriendjes, fijn nog even voordat we aan onze reis zouden gaan beginnen. Daarna hebben we onze morning tea voorbereid. Van 10 tot kwart over 11 hebben we daar gezeten met onze stroopwafels, peperkoek, dropjes en nog veel meer. Ze kwamen allemaal even koffie drinken en buurten. Iedereen vond de Nederlandse koekjes enz heerlijk en ze vonden het erg leuk hoe wij dat voor hun hadden gedaan. Daarna hebben we onze verslagen nog laten inbinden en hebben we van iedereen in de kliniek afscheid genomen. Daarna mochten we met Bill nog gaan lunchen als afscheid. We hebben hem toen onze verslagen gegeven en een cadeautje wat we in mission beach al hadden gekocht. Een hele mooie windvanger, en gelukkig vond hij hem zelf ook erg mooi. Past mooi bij zijn veranda aan het huis. Na de lunch hebben we onze auto terug gebracht en zijn we nog mee naar het laatste bedrijfsbezoek geweest. Bill wilde ons erg graag thuis afzetten maar hij moest echt nog even naar dat bedrijf. We stonden daar in onze goeie kleren en hebben dus niet kunnen helpen, dat voelde wel een beetje gek zo op de laatste dag maar hij vond het helemaal niet erg. Eenmaal thuis zijn we onze spullen gaan inpakken, huisje schoonmaken en de lekkere dingen voor ‘s avonds voorbereid. Om half 8 waren we bij Ilona en Pieter met onze cakejes, scones en aardbeien taartjes. Jemba en Monique kwamen ook nog langs met twee van de kids. Het was een erg gezellige avond en een leuke afsluiting van onze stagetijd!

Vrijdag ochtend om 10 over half 6 stond Bill al op de stoep om ons op te halen en naar de bus te brengen. Raar om ons hutje zo achter te laten na 10 weken, wat hebben we het goed gehad. Heel erg fijn zo alles voor ons eigen. Om kwart over 6 vertrok de bus in Atherton naar Cairns. Om 10 uur hadden we het vliegtuig en om 10 voor 1 lokale tijd zijn we geland in Adelaide. Een half uurtje minder tijdsverschil met Nederland dan in Atherton. We zijn toen onze campervan op gaan halen. Een mooi compact busje met alles erop en eraan wat we nodig hebben de komende twee weken. Het was wel even wennen met het schakelen en de koppeling haha. We zijn toen naar de camping gereden die het dichts bij de stad Adelaide lag. Daar hebben we onze campervan geïnstalleerd en zijn we met de bus naar de stad gegaan om wat te eten. Toen we terug kwamen hebben we nog even genoten van een heerlijke warme douche en zijn we het bedje in gegaan.

Zaterdag ochtend moesten we om kwart voor 5 op voor onze tour naar Kangaroo Island. We hebben eerst een kwartiertje in de taxi gezeten omdat er nog geen bussen reden, toen 2 uur met de bus van sealink naar de ferry. Toen nog 3 kwartier met de ferry en waren we eindelijk op het eiland. Daar hebben we een dag tour gehad langs 5 verschillende mooie punten op het eiland. Wat een prachtig eiland!! We hebben ook nog kangaroo’s, koala’s en zeehonden gespot. Het was er wel heel erg winderig en we moeten ook nog even wennen aan de kou haha. ’s Middags hadden we nog een heerlijke lunch die inbegrepen zat en we hadden een erg leuke tour guide. Een man die zelf op het eiland woont. Om half 8 hadden we de ferry terug en om 10 uur waren we weer terug op de camping. We waren echt dood op en zijn daarom lekker gaan douche en te bed.

Zondag ochtend hebben we poging tot uitslapen gedaan en hebben daarna voor onze campervan zitten ontbijten. In onze lange pyjama en dikke trui haha. Daarna hebben we sportief baantjes getrokken in het kleine binnenzwembad en zijn toen na het douche met de bus naar de stad gegaan. Daar hebben we wat gewinkeld. (vooral etalage shoppen omdat we eigenlijk niks meer kunnen kopen doordat we aan de kilo’s zitten :P). Om 5 uur hadden we afgesproken met Erica en Marloes. Twee klasgenoten van de HAS die in Melbourne op stage zitten en nu ook klaar waren met hun stage. Zij waren toevallig ook voor een weekend in Adelaide. We hebben heerlijk gegeten met z’n 4re en z’n best zitten buurten. Vooral ervaringen uitgewisseld, erg leuk!

We hebben dus een hele leuke laatste week gehad en al heel erg genoten van ons eerste weekend van de road trip. Vandaag staat er een dagje rijden op de planning en verder zien jullie het de volgende keer wel weer ;)

Heel veel groetjes vanuit down under!!

See ya next time xxx (gister getypt maar vandaag pas geupload met wifi bij de mac haha)

• 14 Juli 2015 - 06:33

Papa:

Mooi verslag Yvonne,
    Een kei goeie beoordelingen van je stage, en nou maar lekker genieten, je hebt het verdient!!
    Gr papa

• 14 Juli 2015 - 08:20

Tante Ellen:

Hey yvon, kei goed gedaan!!!! Super beoordeling!!
    Geniet nog van je welverdiende vakantie ;)

Gr van ons

• 14 Juli 2015 - 10:50

Antoon, Colinda Dimphy, Martijn ,Anouk En Joost:

hoi Yvonne,

een geweldige stage zoals we hebben kunnen lezen, en nu ook een mooie beoordeling. heel veel plezier met je vakantie en groetjes van ons allemaal.

• 14 Juli 2015 - 12:50

Yolanda:

Hoi Yvonne, super gedaan. Mooi punt voor je veslag. Leuk om jou ervaringen en belevenissen in Australië te lezen. Je boft toch maar. Geniet van je roadtrip het is zo weer voorbij, veel plezier.