We had an amazing time!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu We had an amazing time!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

We had an amazing time!!

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Juli 2015 | Australië, Sydney

Hallo trouwe lezers!

Mijn laatste verhaaltje alweer, morgen vertrekken we weer naar ons eigen kikkerlandje. We hebben echt een geweldige tijd gehad hier en ook de laatste 2 weken waren super! Dus nog even de laatste anderhalve week hier ;)

Maandag zijn we op weg gegaan vanuit Adelaide. We hebben die dag 650 km gereden richting Melbourne. We zijn gestopt in Warrnambool op de camping. Daar hebben we ’s avonds lekker spaghetti voor onszelf gekookt en hebben daarna in de camper nog een potje zitten kaarten.

Dinsdag ochtend hebben we op de camping in het binnenzwembad baantjes getrokken en zijn daarna op weg gegaan naar het walvissen uitkijk punt. Het vrouwtje van de receptie had ons verteld dat er daar soms walvissen zaten, dat lag er maar net aan of je geluk had dat ze er waren. En wij kwamen het uitkijk punt op gelopen en zagen vrijwel meteen een grote walvis zwemmen! Echt heel erg gaaf! En naast ons stond een man die er al 15 keer was geweest en nu pas voor de eerste keer walvissen zag, dus wij hadden echt wel geluk haha. Daarna zijn we begonnen aan het eerste deel van de Great Ocean Road. Toen de borden aangaven dat de deze speciale route begonnen was dachten we dat we gewoon in Nederland door Limburg reden. Maar eenmaal een paar km te hebben gereden kwamen we langs de oceaan en was het uitzicht echt prachtig! Overal mooi uitzicht over de zee en aan de andere kant de bergen. We zijn onderweg een aantal keer gestopt bij de hoogte punten. Dus ook bij de 12 apostelen. Daar was het echt heel erg druk. Het leek wel een mierenhoop van spleetogen! Dat was al een hele attractie op zich haha. En het uitzicht over de apostelen was ook super. ’s Avonds kwamen we aan in Apollo Bay. Een prachtig plaatsje op het midden van de Great Ocean Road. Vanuit onze camper hadden we uitzicht op de zee! We hebben ’s avonds de rest van de spaghetti opgewarmd en daarna een leuke film gekeken in ons campertje ;)

Woensdag ochtend zijn we vertrokken voor de rest van de Great Ocean Road. Ook onderweg weer een aantal keer gestopt en heel erg genoten van weer een prachtig uitzicht overal onder het rijden. ’s Middags kwamen we aan in Melbourne. Daar hebben we onze camper geïnstalleerd en zijn we op weg gegaan naar de stad om iets te eten. We hebben heerlijk gegeten bij een leuk restaurantje en hebben nog wat door de stad gelopen. Een hele grote stad en ook echt het stadsgevoel. Grote gebouwen, druk op de weg en veel mensen op straat. Wel een erg mooie stad, en zeker ’s avonds met alle lichtjes.

Donderdag zijn we weer terug gegaan naar de Melbourne. Daar zijn we eerst naar een grote markt gegaan. Daar zaten heel erg veel souvenir shops en nog allerlei andere winkeltjes. We hebben daar heel de ochtend want rond gekeken en zijn daarna de stad in gegaan. Daar hebben we ook de stad verder verkent. We hebben zelfs allebei een Engels boek gekocht om te lezen! ’s Avonds hebben we lekker ongezond nog bij de Mac gegeten en zijn terug gegaan naar de camping.

Vrijdag ochtend zijn we op weg gegaan naar Phillip Island. We zijn op tijd weg gereden zodat we de hele dag op het eiland konden doorbrengen. We hebben toen een kaartje gekocht voor de 3 meest bezochte dingen op het eiland. We zijn begonnen op de boerderij op een eilandje dat weer aan Phillip Island lag. Daar hebben we een demonstratie van schapenscheren gezien en hoe ze de dieren drijven met een hond. Erg interessant! Daarna kregen we ook nog een demonstratie hoe ze vroeger met grote zwepen de dieren bij elkaar jaagde vanuit de grote velden. Er mochten een aantal mensen uit het publiek proberen of het ook lukte maar dat viel niet mee. Ook Sandra heeft het geprobeerd en na een paar keer oefenen ook met succes haha. Daarna zijn we naar een koala park gegaan. We hadden al een aantal keer koala’s gezien, maar het was een prachtige wandeling en de koala’s waren erg dichtbij dus we hebben ze echt heel erg mooi van dichtbij gezien. Daarna zijn we door gereden naar de ander kant van het eiland voor de pinguïn parade. Op dit eiland leven de kleinste pinguïns ter wereld. Ze zijn maar 30 cm groot en wegen maar 1 kilo! We mochten aan het strand zitten en bij zonsondergang konden we zien hoe honderden kleine pinguïns het water uit kwamen om op het land te schuilen in hun netjes voor de nacht. Echt een super ervaring!! Gewoon echt de natuur. Een super mooi eiland, met ook weer hele mooie uitzichten. Weer iets om van ons lijstje af te strepen.

Zaterdag ochtend zijn we verder gereden richting Sydney. We hebben ongeveer 550 km gereden en zijn gestopt in Eden. Een gedeelte ook weer langs de kust gereden maar ook door de bergen in het binnenland. We hadden zelfs sneeuw onderweg!! Langs de weg was het wit en we hadden een paar keer een heel erg mooi uitzicht over de bergen met sneeuw op de toppen! Eenmaal aangekomen op de camping hebben we nog een wandeling aan het strand gemaakt en eten gekookt voor onszelf. Daarna heerlijk naar bed gegaan. Het was die nacht echt heel erg koud. We hebben het sowieso niet warm gehad maar die nacht zelfs een aantal keer wakker geweest. Gelukkig wisten we dat het in Sydney iets warmer zou zijn dus deze nacht snel achter ons gelaten ;)

Zondag ochtend zijn we weer op tijd vertrokken voor de laatste 580 km naar Sydney. We zijn via Canberra naar Sydney gereden. In Canberra is de hoofdstad van Sydney. Daar hebben we onderweg geluncht en het memorial nog bezocht. Daarna doorgereden naar Sydney en daar hebben we ons geïnstalleerd op de camping en zijn we weer lekker ons eigen potje gekookt op de camping. Het laatste stuk toen we Sydney in reden naar de camping toe viel trouwens niet zo mee, wat een verkeer! Dat hebben we dus echt niet gemist, al die stoplichten en file. Maar doordat we de weg ook niet zo goed konden vinden zijn we per ongelijk al over de Harbour Brige met uitzicht op het Opera House gereden! Dat was erg leuk haha.

Maandag ochtend zijn we op weg gegaan naar de blue mountains. Daar hebben we een looproute van 3 uur gelopen de blue mountains in. Waauw wat was dat prachtig! Wat een rust en wat kan de natuur toch mooi zijn. Het naar beneden lopen was erg goed te doen, maar dat hele eind moesten we ook weer naar boven. Dat viel wel wat tegen, wat resulteerde in spierpijn in de kuiten de volgende dag haha. Maar we hadden het gehaald! En het was zeker de moeite waard. Daarna hebben we onderweg terug naar de camping nog geluncht en eenmaal terug op de camping (na file en weer verkeerd te hebben gereden) hebben we op de camping onze lasagne op gewarmd en daarna nog heerlijk een film gekeken in ons campertje in bed :)

Dinsdag ochtend hadden we met Dyoni afgesproken. Een klasgenootje van de HAS die hier ook al 3 maanden op stage zit en woont in Sydney voor haar stage. Samen met haar hebben we een gratis tour gedaan door Sydney waarbij we alle hoogtepunten van Sydney binnen 3 uur wandelen door de stad hadden gezien. Zelf had ze de tour ook nog niet gedaan dus dat was extra leuk. Daarna hebben we zelf nog een rondje om het Opera House gelopen en daar een paar drankjes gedronken op het terras in de zon!! Daarna zijn we ook nog de Harbour Brige op gelopen waar we een prachtig uitzicht hadden. Toen op naar Darling Harbour. Daar hebben we aan het water gegeten en daarna nog een rondje gelopen langs de boulevard en terug over de brug. We hebben echt een topdag gehad die dag! Zoveel gezien en erg gezellig.

Woensdag ochtend hadden we weer met Dyoni afgesproken. Deze keer zijn we opweg gegaan naar Bondi Beach. Dit is het bekendste strand van Sydney en komt ook altijd op tv in een rescure programma, ook in NL ;). Daar hebben we langs het strand gewandeld en grafitie gekeken. Daarna zijn we gaan lunchen met uitzicht op het water, meer vakantiegevoel kon gewoon niet. Daarna nog heerlijk na gebuurt aan tafel onder het genot van een kopje koffie, thee en chocolade melk. Daarna zijn we terug gegaan naar de stad en hebben we een bezoek gebracht aan de westfield toren. Een toren van 304 meter hoog en uitzicht over de hele stad. We hadden ook nog het geluk dat de zon net wat ging schijnen dus we hadden een heel erg mooi uitzicht! Wat een prachtige stad. Veel foto’s gemaakt en daarna zijn we naar het huis gegaan waar Dyoni woont. Daar hebben we eten gekookt samen en gezellig zitten eten en nabuurten over weer een geweldig mooie dag. Toen zijn Sandra en ik met de bus terug gegaan naar de camping en samen nog nagenoten in ons bedje.

En dan vandaag, de laatste dag. We waren van plan om vroeg met Dyoni af te spreken voor de laatste keer zodat we nog een ochtendje konden winkelen om af te sluiten. Maar om 8 uur toen we op het punt stonden om te vetrekken belde de verhuurder van de camper op of we de camper niet al in de ochtend terug wilde brengen in plaats van laat in de middag. Ze hadden er al een andere mensen voor en we zouden dan 70 dollar terug krijgen voor een dag minder huur. Toen hebben we onze plannen om gegooid en zijn we eerst de camper in gaan leveren. Eerst langs het hotel om onze koffers af te gooien en daarna de camper. Toen terug naar de stad met de bus en trein. Uiteindelijk waren we om kwart voor 1 in de stad. Wat een verkeer overal! Maar wel een fijn gevoel dat alles nu al geregeld was en we lekker nog de hele middag vrij hadden om te winkelen. We zijn eerst een broodje gaan eten en hebben toen tot een uur of 5 door de stad gelopen. Daarna hebben we afsheid genomen van Dyoni en zijn we naar ons hotel gegaan met de bus. Toen zijn we nog wat gaan eten en daarna nog heerlijk gezwommen in het zwembad van het hotel :).

Zo dat was een heel verhaal! Maar we hebben ook echt heeeel erg veel gezien en een super mooie road trip gehad die we geweldig af hebben gesloten hier in Sydney, wat een prachtige stad. We gaan zo meteen slapen en morgen om 2 uur vliegen we naar huis. Zaterdag om 10 over half 7 's ochtends staan wij weer op NL bodem.

Tot in Nederland!! Voor de laatste keer, heel veel groetjes vanuit down under!!!

• 23 Juli 2015 - 16:35

Tante Ellen:

Nou yvonne wat een super stage en vakantie heb je gehad!! Ik zal je verhaaltjes wel missen ;) maar fijn dat we je weer ( live) kunnen zien horen!! Tot zaterdag xx

• 23 Juli 2015 - 18:18

Linda Van Gastel:

He yvonne,

heb al je verhalen gelezen. Je hebt veel gezien, meegemaakt en geleerd. Kei leuk. Goei reis terug.

Groetjes linda

• 23 Juli 2015 - 22:19

Yolanda:

Nou, weer een hele ervaring rijker. We wensen jullie een hele goede vlucht terug naar Nederland. Groetjes Yolanda

• 23 Juli 2015 - 22:49

Papa:

Hallo Yvonne ,
    Wat heb je toch een prachtige vakantie en tijd gehad daar .
    daar kun je je hele leven nog op teren .
    we zijn toch ook weer blij als je zaterdag weer thuis bent .
    goede reis samen
    gr papa

• 24 Juli 2015 - 08:47

Jos Van Acht:

Tjonge Tjonge ,wat een verhalen .
    Bedankt dat je ons mee hebt laten genieten van je fantastische stage/reis .
    Als je verder geen buitelandstages meer hebt ,moeten we misschien maar geld bij elkaar leggen om jou op pad te sturen zodat we je reisverslagen kunnen blijven lezen .

Nu nog het laatste stukje , van Sidney naar De Hei , goeie reis

• 24 Juli 2015 - 17:37

Mama:

heeJ Yvonne
    Weer zo'n mooi verhaal beetje jaloers ben ik wel hoor
    N hele goede terug reis voor jullie samen
    ik zal blij zijn als ik je op schiphol door die deur zie verschijnen