The Malanda Show - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu The Malanda Show - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

The Malanda Show

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Juli 2015 | Australië, Atherton

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer, het laatste verhaaltje vanuit Atherton!

We hebben afgelopen week erg hard gewerkt aan ons verslag. Met resultaat, want donderdag middag was het zo goed als af :) Dus vandaag en morgen alleen nog puntjes op de i zetten en dan zijn we der mooi klaar mee. Verder zijn we dinsdag avond op de koffie geweest bij Jeamba en Monique en heeft Jeamba mij ook nog wat kunnen helpen met het financiële gedeelte van mijn verslag. Toen we thuis waren lagen we een uurtje in bed en kregen we telefoon. Ilona en Pieter moesten naar het ziekenhuis voor de bevalling! We zijn toen gaan oppassen en kregen ‘s morgens baby nieuws, een zoontje Ryan. Woensdag avond zijn we nog een keertje naar de wateraerobics gegaan, weer een leuke sportieve avond gehad.

Vrijdag mochten we al weekend gaan houden! We zijn de ochtend begonnen met een ontbijtje op onze veranda en zijn daarna op weg gegaan naar de Malanda Show. Dit was een show die gehouden werd in het dorpje van onze stageplaats. Er was een kermis, koeien keuring, paardensport en nog veel meer dieren om te bekijken. Ook waren er van allerlei taarten, borduur kunstwerken, eigen verbouwde groentes en kunstwerkjes van de kinderen van de scholen in de omgeving. Echt van alles te zien dus! Vrijdag middag hebben we de ruitertjes van de ponyclub bezig gezien. Zij hadden een soort spelletjes middag, was wel leuk want er waren ook veel kleine ponyruitertjes bij. Daarnaast hebben we een rondje over het gehele terrein gedaan en even gekeken bij de koeien waar die allemaal stonden. ’s Avonds zijn we terug gegaan voor de parade en de opening. Dat stelde alleen niet zoveel voor haha. Maar we hebben gezellig nog wat zitten drinken met wat personeel van de kliniek hier.

Zaterdag ochtend waren we om 9 uur alweer van de partij om de koeienkeuring te bekijken. Ze begonnen met kalveren die geshowd werd door de kinderen. Van de leeftijd vanaf een jaar of 5 tot kinderen van 16 jaar showde de kalveren. Dat was een erg leuk gezicht. Een paar van die stoere kiendjes met een klein kalfje aan de hand, en dat ging natuurlijk ook niet bij iedereen goed haha. Daarna hebben we de houthakkers wedstrijd gezien. Dit is een echte sport hier in Australië! Er worden grote blokken hout vast gemaakt op een standaard en wie het blok als eerste door midden heeft met een hakbijl heeft gewonnen. Mooi om ze zo fanatiek bezig te zien met een team. Daarna hebben we de springwedstrijd van de paarden bekeken. Een simpel niet aangekleed parcours, maar de hoogte is wel te vergelijken met Nederland. De kwaliteit van de paarden is hier wel wat minder, en vooral de dressuur paarden kunnen niet tippen aan de Nederlandse paardjes ;). Maar het was erg leuk om de paardensport hier mee te maken. Daarna zijn we nog terug gegaan naar de koeienkeuring om de oudere dieren te bekijken. Twee koeienboeren waar we op interview zijn geweest voor ons verslag sleepte veel prijzen in de wacht. Maar dat was ook verdiend, ze hadden erg mooi vee bij. ’s Avonds zijn we terug gegaan voor de sixbar jumping en het vuurwerk. Sixbar jumping was leuk om te zien maar het vuurwerk was echt heel erg gaaf! Het leek wel nieuwjaar haha. Daarna hebben we nog wat zitten drinken met de zoon van een van de boeren die alle prijzen mee naar huis nam en zijn werknemers. Die werknemers waren backpakkers die voor dit werk op de boerderij nog nooit een koe hadden gezien, twee jongens uit Engeland en Ierland. Erg grappig om hun verhalen te horen. Later op de avond zijn we nog aangeschoven bij onze collega’s van de kliniek voor een drankje.

Zondag ochtend zijn waren we rond n uur of 11 weer aanwezig op het terrein. ze begonnen toen met de celebrity cow milking competition. Dit hield in dat 8 celebrities van Malanda dus een aantal belangrijke mensen met de hand een koe moesten melken. De 4 die in de eerste ronde de meeste milliliters hadden gescoord mochten nog een keer en wie daarvan dan weer had gewonnen mocht 500 dollar weg geven aan een goed doel in Malanda. Een heel mooi initiatief maar ook erg grappig om te zien! Heel fanatiek gingen ze aan de slag en het publiek deed helemaal mee. Daarna hebben we nog een klasse springen gekeken en toen begon de hoogte sprong. 3 deelnemers mochten het wagen om de prijs van de hoogte sprong mee naar huis te nemen. Een van de deelnemers haalde het tot de 2.08 meter! Dat heeft de andere ruiter al niet meer geprobeerd met allebei zijn paarden. De overgebleven ruiter probeerde de 2.35 nog maar dat haalde hij net niet. Erg spannend om te kijken, en leuk om te zien hoe het publiek mee deed. Toen was het al een heel eind gedaan met de activiteiten bij de show dus wij vonden het ook mooi geweest na een heel weekend. We zijn toen nog boodschappen gaan doen en naar huis gegaan. Daar hebben we allebei nog sportief een rondje gedaan en hebben de avond goed afgesloten met een leuke film.

Dat was het wel weer voor deze week, vooral een erg leuk laatste weekend gehad hier! We gaan deze week dus nog verslag afronden en leuk afsluiten met iedereen hier. Vrijdag vertrekken we richting Adelaide. Hopelijk vanaf daar mijn verhaaltje volgende week!

Bye bye!!

• 07 Juli 2015 - 21:11

Karel En Monique :

al heel veel gezien en gehoord daar. eindelijk hebben ook wij je reisverslag gelezen.
    en zo te horen maken jullie het prima.
    Geniet er nog een paar weken van en dan staan onze koeien weer te trappelen.
    En hebben we waarschijnlijk geen dierenarts meer nodig ha ha ha.
    heel veel groetjes vanuit een zonnig Nederland Karel, Monique en kids

• 10 Juli 2015 - 08:33

Thea:

Hallo Yvonne
    Wat gaat de tijd toch vlug als je zo goed naar je zin hebt, wat fijn
    Maar jullie hebben het samen wel goed getroffen.
    Dat was weer een gezelligig druk weekend haha .
    Nou op naar jullie wel verdiende vakantie.
    Gr Paul en Thea