Storm op komst - Reisverslag uit Friona, Verenigde Staten van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Storm op komst - Reisverslag uit Friona, Verenigde Staten van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Storm op komst

Door: yvonne daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Friona

Hallo trouwe lezers!

Bedankt voor al jullie reacties elke keer, doet me erg goed ;)

Deze week weer een week doorgebracht in de hospital. Hier weer veel mee mogen doen en ik zit hier al helemaal mee in de routine. Dinsdag hebben we hier een koe in het koeienzwembad gedaan. Koeien die hier onderuit gaan en in de split terecht komen en niet meer zelf overeind kunnen komen proberen we te helpen door ze in een grote bak met water te zetten zodat ze lichter zijn en dat het bloed weer goed door hun poten kan stromen en dan maar hopen dat ze daardoor weer op hun eigen benen gaan staan. 1 koe was goed gegaan en is daarna weer op eigen benen gaan staan en beter geworden maar de andere 2 die we de volgende dagen erin hebben gedaan waren niet goed, die hadden waarschijnlijk een poot gebroken en dan is er niks meer aan te doen. Ook hadden we woensdag weer een koe met een lebmaag verdraaiing. Die heb ik deze keer mogen opereren! Wat een ervaring, in Nederland komt dit de dierenarts altijd doen en hier doe ik het gewoon zelf! Echt heel erg leuk.

Maandag avond zijn we bij vrienden van Harry en Margret wezen eten. Een wat ouder stel dat hier een paar km verderop woont en waar alle kinderen al uit huis zijn. Deze mensen zijn ook als een soort opa en oma voor de kinderen. De man had vlees gebarbecued en de vrouw had de rest van het eten en het toetje klaar gemaakt. We werden hartelijk ontvangen en we hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.

Dinsdag avond heb ik met Harry en Ryan een belangrijke basketbal wedstrijd zitten kijken. Dat is hier de sport, zoals in Nederland het voetbal. Het was een 3 uur durende game maar wel een spannende game. En de favoriete club won ook nog!

Vrijdag avond zaten we wat tv te kijken en toen begon het ineenkeer heel erg hard te waaien, we hadden al op het weerbericht gekeken of er een storm zou komen maar die gaf hier in de buurt niet echt wat aan, maar het begon nog harder te waaien en er kwam een soort zandstorm voorbij. En daarna begon het heel hard te regenen, bliksemen en te onweren, niet normaal! Zo’n storm maak je in Nederland niet vaak mee en hier hebben we hem nu al 3 keer gezien. Gelukkig is het overdag wel elke dag mooi weer en hebben we geen last van regen haha.

Zaterdag avond samen met Ryan en Jake en wat vrienden van Ryan en Jake in het gastenhuis gezellig wat gedronken, bierpong gespeeld en daarna nog in de hottub geweest. Het was eerst de bedoeling om een groot vuur te maken achter het huis achter de schutting maar omdat het weer begon te waaien en te regen hebben we dat toch maar niet gedaan.

Vandaag lekker lang in bed gelegen. Toen na het ontbijt Harry, Margret, Kim en Cody thuis kwamen nam Kim me mee naar de garage om wat te laten zien, ze hadden een schildpad gevonden langs de weg! Dus nu zit er een nieuw huisdier in de garage. Daarna op de computer gegaan en met ons thuis geskypd. Na anderhalf uur skype was ik mooi weer op de hoogte wat er thuis allemaal gebeurt. Toen was het natuurlijk tijd voor het Nederlandse voetbal, maar ja die hebben er ook helemaal niks van gebakken deze keer…

Nu dan nog maar even zwemmen, vanavond barbecueën en dan morgen weer aan het werk in de hospital voor de laatste week. Of ja een korte werk week, want dinsdag gaan Kim en ik met Johanna naar het paarden museum en naar de Palo duro canyon en woensdag met Margret en Kim lekker een dagje winkelen en naar de kapper in Amarillo, ik heb er nu al zin in!! Een leuke week om naar uit te kijken.

En hopen dat het weer aankomende week wat rustiger blijft!

Yvonne

• 18 Juni 2012 - 06:50

Tante Ellen:

Nou hier gaat het op het op het moment ook flink tekeer!! onweer en bliksem, ja de zomer is nog niet in zicht! Het voetbal was gisteren idd ook weer niks, en ze liggen er al weer uit.
    Wel stoer dat je gewoon mag opereren, knap hoor, en je bent niet onderuit gegaan?
    weer heel veel groetjes uit het natte mariaheide! xxx

• 18 Juni 2012 - 18:26

Jolijn:

Hoi Yvonne,

Leuk om je verhalen te lezen.
    Volgens mij echt een leuke ervaring, Amerika!
    Gaaf joh, dat je hebt mogen opereren.
    Geniet van je tijd daar en tot ziens!

Groetjes
    Jolijn

• 20 Juni 2012 - 11:05

HarryHermans,H'licon:

Hallo Yvonne. Toen ik de eerste zin in je laatste verslag las (".... week doorgebracht in de hospital"), schrok ik even. Verder lezende ontdekte ik al snel dat je een heel bijzondere, leuke, enerverende maar vooral ook leerzame stage hebt. Geniet nog van de laatste weken. En nog een veilige thuisreis. Groeten, Harry Hermans, Helicon Den Bosch

• 22 Juni 2012 - 18:25

Fam Rombouts O'peel:

hoi Yvonne, heel erg leuk om je verhalen te lezen. het lijkt een erg leuke gezellige maar ook leerzame stage. hier wachten we op een paar droge dagen, zodat eerst de wei op kan drogen en dat we dan kunnen maaien. we kijken uit naar je volgende verslag, geniet er nog van het is zo voorbij. groeten van ons allemaal