Het grote avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu Het grote avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Yvonne Daandels - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur is begonnen!

Door: Yvonne Daandels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Mei 2015 | Australië, Atherton

Hallo allemaal,

Hierbij het eerste verhaaltje vanuit het verre Australië! Laten we eens beginnen met de lange reis die we achter de rug hebben. Donderdag zijn we rond een uur of 9 ’s morgens vanuit huis vertrokken naar Schiphol. Daar was het nog even paniek omdat mijn visum niet gevonden kon worden op de computer. Gelukkig na wat zoeken bij de balie en een belletje naar de ambassade was het dan toch geregeld, ze hadden op het verkeerde nummer gezocht. Toen kon onze reis echt beginnen. We hebben afscheid genomen van ouders en vriendjes en zijn toen de douane door gegaan.

Onze eerste vlucht duurde 11 uur en de eindbestemming was Hongkong. We hadden een groot vliegtuig met fijne ruime stoelen en ieder een eigen schermpje voor films, spelletjes enz. We hebben wat kunnen slapen, film gekeken en tijdschriften gelezen en natuurlijk wat zitten buurten ;). Ook werd er goed voor ons gezorgd met twee maaltijden, een warme lunch en een warm ontbijt! Smaakte erg goed voor vliegtuig eten. Eenmaal in Hongkong aangekomen, hadden we 2,5 uur de tijd voor de volgende vlucht. Een erg mooi vliegveld in Hongkong dus we hebben mooi wat rondgekeken en wat gedronken. Om 3 uur ’s nachts Nederlandse tijd vertrokken we verder richting Sydney. Een vlucht van 9 uur, met dezelfde maatschappij. Ook deze vlucht weer wat geslapen en films gekeken en aan eten kwamen we weer niks te kort. In Sydney lande we om half 9 ’s avonds lokale tijd, iets vertraging. We zijn toen opzoek gegaan naar een hotel voor de nacht. We hadden een erg luxe appartement gevonden op internet, een van de enige dingen die nog vrij was en wat qua prijs en afstand redelijk te doen was. Op de foto’s kun je het appartement zien, het was bijna zonde om te gaan slapen!

De volgende dag zijn we om 9 uur naar het vliegveld gegaan en hebben daar onze laatste vlucht geboekt. Om 11 uur lokale tijd zijn we de lucht in gegaan. Om half 2 kwamen we aan in Cairns. Daar zijn we met een busje naar het busstation gegaan en hebben daar de bus naar Atherton gepakt. Dit duurde ook nog bijna 2 uur, maar er was veel te zien onderweg dus het was zo voorbij. In Atherton kwam onze stagebegeleider ons ophalen. Na veel mailcontact konden we hem nu in het echt ontmoeten. Een aardige man. Hij heeft ons naar onze verblijfplaats gebracht. Daar aangekomen hebben we ons stekkie bekeken en zijn toen wat boodschappen gaan doen met de vrouw des huizes. Alvast wat eten voor vandaag en morgen. We huren de grote stacaravan namelijk van een Nederlands gezin met een kleinschalige bloemenkwekerij. We zitten ongeveer 200 meter van het bedrijf af dus echt een plek voor ons zelf. We hebben die avond met het gezin mee gegeten en zijn toen naar ons huisje gegaan en hebben onze spulletjes uitgepakt en ingericht en zijn om 12 uur naar bed gegaan.

We zijn nog een aantal keer wakker geweest die nacht, het is even wennen aan het andere bed en andere geluiden en dan ook nog de jetlag, maar gelukkig hebben we allebei best goed uitgerust ;) gisteren hebben we nog lekker de hele dag vrij en kunnen zijn en genoten van van het heerlijke weer en het super mooie uitzicht vanuit onze veranda!!

Volgende week zondag weer een nieuw verhaal, dan over onze eerste stage week die vandaag is begonnen, spannend! Oohja en de mensen zijn hier echt heel erg vriendelijk en relaxed, fijn!

Groetjes en tot volgende week!

• 04 Mei 2015 - 12:41

Martijn Rombouts :

Goed om te horen dat de reis goed gegaan is, veel plezier daar ;-) maar dat zal wel goed komen denk ik. En we zien het volgende verslag wel komen.

• 04 Mei 2015 - 13:12

Lianne Donkers:

Leuk Yvonne, succes op je eerste stagedag!

• 04 Mei 2015 - 13:49

Antoon En Colinda:

veel succes daar in australie, werk ze en ook veel plezier.

• 04 Mei 2015 - 15:08

Paul En Miranda Vd Wielen:

Fijn dat de reis goed gegaan is. Geniet van deze mooie stage en zien het volgende verslag en foto's tegemoet.

• 04 Mei 2015 - 16:07

Geert-Jan Van Zutven:

leuk dat de mensen daar jullie bevallen, onder het genot van een paar XXX (bier) zal het nog wel gezelliger worden. Doe Jaemba en Monique de groeten

• 04 Mei 2015 - 16:37

Carien En Hein:

Super dat de reis goed is verlopen en heerlijk een eigen stekkie. Werk ze volgende week en geniet ervan.

• 04 Mei 2015 - 18:33

Rien, Geert En Margret:

Hallo Yvonne,
    Fijn te horen dat de reis goed verlopen is. Wel lang zeg. Poeh! We zijn wel heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier de komende week

• 04 Mei 2015 - 21:37

Ome Rene Tante Ellen En Pim:

Hoi yvon

Fijn dat de reis goed is verlopen, heel veel succes met je stage en geniet van alles:)

• 04 Mei 2015 - 22:45

Jos Vd Hurk:

Hartstikke mooi, stage in Australië! Des beter dan in Heesch. Heel veel succes toegewenst.
    Maar dat gaat jouw zeker lukken, geniet ervan!

• 05 Mei 2015 - 16:31

Papa:

Hallo Yvonne ,mooi dat je zo,n leuk stekkie hebt voor jullie zelf .
    en lekker mobiel bent daar met jullie autotje ,wel wenne met dat stuur aan de verkeerde kant denk ik .
    veel plezier en een leerzame stage .
    tot het volgende verslag
    gr papa

• 07 Mei 2015 - 16:54

Ada Van De Kolk:

Hoi Yvonne,

Ik heb de blog gevonden en ga zeker regelmatig kijken wat je beleeft!

• 10 Mei 2015 - 18:31

Tiny:

De eerste week zit er al bijna op. Hoop dat het jullie daar goed gaat en dat je goed kan wennen aan het klimaat. Veel plezier nog daar en vergeet de kleine cadeautjes niet....